Så var det söndagen då...med simning!














Idag vaknade Lija omkring klockan sju. Det kändes lite väl tidigt när hon vaknat en gång i timmen inatt drygt. Så jag gick ner och bytte blöja på henne och N busade med henne en timme ungefär. Sedan somna hon om och vaknade inte förrän klockan elva och då på grund av att jag väckte henne. Babysimmet börjar ju klockan ett så vi var tvungna att kliva upp då. Skönt med lite sovmorgon annars vet jag inte hur jag skulle ha orkat med dagen, har halkat efter med sömnen och har inte hunnit sova ikapp riktigt.

Vi käkade en stor helgfrukost och gav oss sedan av till simhallen. Simningen var jätteroligt som vanligt. Det var en hel del nya övningar. Detta var ju fjärde gången och den sjätte ska dom som vill få dyka med sina bebisar. Vi ska träna lite hemma först tror jag så att det inte är helt nytt för henne. Idag fick alla sitta på en flytmadrass och så sjöng vi " Prästens lilla kråka ". När man kommer till " o så slank han ner i diket " så slank dom ner i vattnet istället. Direkt efter det så vände man dom emot madrassen igen och simmade dit så att dom förstod att det är dit man ska om man trillar i vattnet.
Nästa övning så skulle dom simma på mage igenom en tunnel. Där fick dom vatten över huvudet men skulle fortsätta simma. Det gick jättebra båda övningarna och hon bryr sig inte alls när hon får vatten över huvudet längre.
Sista övningen, som vi gör varje gång, då är det en skattkista som sjunker till botten. Lija har lagt märke till den nu och tycker att den är jättespännande. Så idag vill hon fram till den och sög och slaskade på den direkt. Det såg så himla gulligt ut.

Efter simningen var hon helt slut och avslappnad i kroppen som hon brukar vara. Vi delade på en kebabpizza medans Lija vilade. Efter vilan var det dags för grötpremiär. Varje dag när jag ger henne ADdroppar så säger jag " namnamnam " samtidigt som jag för skeden till hennes mun. Hon känner igen detta så varje gång gapar hon och ser så glad ut när jag kommer med skeden. Likadant gjorde hon idag när N skulle mata henne med gröten, hon satt i mitt knä. Hon smakade på det och skrattade som bara den. Verkade förstå att det ska till munnen. Vi visade också genom att låtsasäta det själva. Det var en lyckad första provsmakning och en tesked ungefär gick nog i. Nu blir det havregröt i en vecka och sedan är det dags för potatis. Jag köpte en till nappflaska idag som vi ska prova att ge henne ersättning med. Har ju redan en Dr Brown men hon tar inte flaskan så vi tänkte att det kanske funkar bättre med en annan. Värt att prova iallafall.

Jättetrött efter simningen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0