Senaste tillskotten i garderoben




Dessa två snyggingar damp ner i brevlådan till Lija idag. Införskaffade på Tradera för dryga 150 spänn tillsammans inklusive porto. Nyskick på båda och otroligt häftigt mönster på tunikan. Pikèklänningar är så himla fräscht på sommaren tycker jag. Skulle gärna vilja ha en vit och marinblå, tennisinspirerad  klänning till mig själv faktiskt.
Hursomhelst - båda två kommer från favorit Polarn & Pyret och är i kanonkvalitè och i absoluta nyskick. Mycket trevligt en ganska så grå tisdag.

Så var de det där med ersättningen. Det gick inte alls bra vilket jag redan visste innan att det inte skulle göra, suck. Men nu kör vi på och inför det som en kvällsrutin. Rätt vad det är så tar hon säkert flaskan. Ja menar - förr eller senare så måste vi ju vänja henne vid flaskan. Inte så långt kvar tills det är dags för välling och att vänja av henne med amningen så det borde vara bra om hon tar flaskan innan dess. Blir så mycket nytt för henne annars. Nej nu ska vi vara envisa och nöta på varje kväll.

Imorgon förmiddag tar Lija och jag tåget till Västerås och hälsar på Anki och Cindra. Rackarns vad roligt det ska bli. Vi har ju surrat i ett år på msn vi det här laget och innan dess så var det nog en tolv år sedan vi såg sist om det ens räcker? Rätta mig om jag har fel Anki. Det ska iallafall bli riktigt kul och jag gissar på mycket trams, bebisprat och en och en annan kopp kaffe och kaka i magen innan dagen är slut.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Låter som en jättebra idé att få in det som en rutin! Fungerade för oss iaf. Vi provade ALLT... att jag matade, att pappan matade, olika flaskor, sittandes, ståendes, gåendes... I början var vi tvugna att gå med henne, eller stå framför tv:n! Fungerade även att börja med bröstet och sen lura dit flaskan istället.

Håller tummarna för er! Plötsligt funkar det!

2009-03-04 @ 21:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0