Slutet gott - Alllting gott



Pappas lilla hjälpreda är med och kockar.

Jag är så tacksam för att allting slutade bra och att jag löste situationen på bästa sätt. Men det var bra skönt när N kom hem och ansvaret lyftes lite från mina axlar. Först då kunde jag koppla av på riktigt.
 Har haft så j***a ont i ryggen idag igen också, på samma ställe som alltid och samma slags värk. Känns som att det när som helst kan blixtra till och låsa sig liksom. Så idag var N ännu mer efterlängtad än vanligt.
När han kom innanför dörren möts han av en liten gående sak, Lija i sin gåstol. Han pratar med henne, sätter sig på huk och sträcker ut armarna och sakta men säkert börjar hon kämpandes ta sig emot honom. Hon är så duktig och smart, hon har liksom listat ut att man kan ta sig framåt med hjälp av stolen. Hon lyfter en fot i taget, högt och så tar hon i. Det ser så gulligt ut, vart tog vår lilla hackspett vägen som sov på våra bröst och hackade efter mat?

Lija är fortfarande hostig och snörvlar men som sagt inte något allmänpåverkad eller febrig ännu. Hoppas, hoppas att raringen slipper det .Därför hoppar vi rytmiken imorgon men eventuellt tar vi en promenad då lite frisk luft säkert gör gott. Vi får se hur hjärtats status imorgon är, det sköna är att vi inte måste bestämma något nu. Vi tar dagarna som dom kommer och det är Lija som styr.
N köpte med sig god, svensk biff från ICA Karlaplan som har grymt bra priser. Säkert halva priset många gånger mot vårat dåliga ICA här i byn. Han skivade den tunnt, stekte med mycket vitlök och serverade tillsammans med hasselbackpotatis och en fräsch sallad med vitlöksvinägrett till. Mycket vitlök blev det så att vi håller oss friska men självklart också för att det är så himla gott och det gäller att passa på när man inte ska iväg på något.
Nu ska jag släcka ner och inta horisontalläge om min onda rygg tillåter det, nästan värre att ligga än att sitta. Lija har hostat ett par gånger medans jag skrivit detta, lilla Snorklan. Hoppas att vi kan samla lite sömn alla tre så att vi orkar njuta morgondagen.
Förresten - vad bra det var med sommartid när man har en liten bebbe. Lija vaknade halv tio, istället för halv nio, som hon brukar  imorse. Vi får se vad det blir imorgon.



Vår goda middag.



Babystek i vår säng ikväll. Hon har smugglat med sig en leksak till sovrummet, sin älskade skallra som hon inte släpper en sekund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0