Smart Mama





Hon tröttnar efter ett tag på lekbågen med pliriga ögon så då får man vara uppfinningsrik för att hinna med att värma sin lunch etcetera. Igår tog jag apan från babygymmet och hängde på handtaget till lådan och det var väldigt spännande i säkert tjugo minuter så jag hann både äta lunch stående och plocka in disken i maskinen. Inte alls så tokigt.

Idag har vi tagit det hur lugnt som helst, Lija har fått styra dagen, det gör hon ju alltid iochförsig men ja lite mer än vanligt då. Vi har busat och gosat och mumsat morots och palsternackspurè. Hon har ju fått morotspurè i en vecka nu och det har gått bra. Därför tänkte jag att övergången till nästa sort skulle vara mild och tog därför blandningen med lite morot i som hon känner igen. Hon älskade den. Okej, de andra har hon svalt till slut men denna ville hon ha mer och mer utav. Hon åt säkert tio teskedar, ja pyttesmå halva men ändå. Jag hade kunnat ge henne mer men hejdade mig. Allt som allt fick hon i sig en tredjedels burk och det har inte hänt förut. Våran lilla groda börjar bli stor tjej!
När N kommer hem så blir det gröt för lilla fröken. Den brukar också slinka i. Det känns så bra att det börjar lossna med maten eftersom att det går dessto sämre med flaskan som hon fortfarande inte tar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0