Stekare




Ikväll har vi stekt i soffan hela kvällen. Lija är väldigt koncentrerad på något när jag ska ta kort. Favvoleksaken i ena handen och blicken riktad mot tv:n. Det gäller att passa på när man kan speja lite.
 Lija  och jag gick och handlade på kvällen och mötte N vid tåget. Sedan gick vi hem tillsammans i snöstormen. Det fulkomligt vräkte ner snö och gör faktiskt fortfarande.
Vi käkade tacos ikväll och Lija var go och glad fram till klockan nio då tröttheten satte in som vanligt omkring just den tiden. Men det var svårt att få henne att somna. Uppe i vår säng brukar hon somna pladask men inte ikväll, hon låg på mage och tittade och skrattade bra länge innan jag sövde henne med en liten slurk mat och la henne i sin säng. Där ligger hon nu och har inte rört en fena, helt slut lillgumman. Jag passar på att surfa runt lite på alla bloggar och blogga lite själv.

Imorgon har vi en fullspäckad dag framför oss. Det bjuds på promenad, rytmik med fika och efter det mätning och vägning på BVC - alltid lika spännande. Jag ska passa på att höra mig för lite angående smakportioner och mat. Ska även höra om hon tycker att det är en bra idè att prova/träna Lija i att få flaska med ersättning. Som det är nu så vägrar hon ju flaska, det är bara mammas mat som gäller. Det kan ju bli lite problematiskt framöver så det kanske skulle vara bra att träna. Fast jag tycker att det kan bli lite mycket nytt för henne i och med gröten och smakportioner nu. Vi får se hur vi ska göra. Roligt iallafall att det funkar bra hittills med gröten, att hon förstår någorlunda och att hon visar intresse är ju det absolut viktigaste. Det ska ju just bara vara smakportioner, det ska ju inte ersätta någon måltid ännu.

Nu är det hög tid för mig att försöka fånga lite sömn så att jag är pigg ( ? ) och glad imorgon när liten bestämmer att vi ska gå upp och starta dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0