Tröttis



Så här trött blir Lija av att vara på Öppna Förskolan. Hon somnade pang bom på mitt bröst. Det har inte hänt sedan hon var liten. Dessutom sov hon ju två timmar mitt på dagen hemma. Jaja hon var väl trött idag lillgumman.
Det var bra och nyttig information på träffen idag. En hel del om vanliga barnsjukdomar och vad man själv kan göra hemma. Passade på att fråga lite vad man kan göra åt hennes bökande på natten mot morgonsidan. Förmodligen är det ju en släng av kolik hon har/har haft. Det man kan göra innan sex månaders ålder för en god nattsömn är väl att försöka förhindra tupplurar efter klockan tre på eftermiddagen, en så liten nap som fem minuter kan vara förödande för nattsömnen. Men hon poängterade flera gånger att man inte ska gå in och styra så mycket innan dom fyllt sex månader.
Om jag får i henne lite ersättning eller gröt på kvällen så kanske hon sover lite längre stunder på natten eftersom att det mättar bättre än bröstmjölk men så var det ju det där med flaskan. Igår kväll fick jag i henne litegrann men det är ju inte helt enkelt. Vi fortsätter träna så får vi se vart det leder. Nätterna är ju överlag bra.

Nu har vi precis käkat biff med potatisgratäng, ädelostsås och broccoli. N nattade Lija för ett tag sedan så hon sover gott nu. Helt otroligt vad trött hon har varit idag. Imorgon är det babyrytmik som gäller. Hoppas bara att jag inte har lika ont i bäckenet som jag har haft idag. Något helt hemskt, det strålar ner i benen och blixtrar liksom till. Fy bubblan, men skelettet är ju fortfarande skört och uppluckrat sedan graviditeten. Så jag får ge det lite tid och försöka låta bli att lyfta och bära henne på eftermiddagarna och kvällarna så gott det går. Ikväll har jag tagit två tabletter och softat i soffan så nu känns det relativit bra.



Lija inviger sin klänning från Nanoou.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0