Mys Mys Mys



Håller mamma sällskap när hon diskar. Hon har fullt upp med lekbågen, hon blir så arg och frustrerad för hon vill smaka på den och försöker sträcka sig framåt och ta den till munnen.

Jag har bestämt med mig själv att släcka och lägga bort datorn senast klockan elva men det känns som att jag kommer att ha dålig karaktär vad gäller det ikväll med. Det är ju så härligt att sitta själv i mörkret i lugn och ro och skriva och surfa runt, trots att ögonlocken knappast håller sig uppe. Men jag varvar ner på det här sättet, jag kan liksom inte bara lägga mig rätt upp och ner, blunda och somna. För N är det inga problem han somnar direkt han lagt huvudet på kudden. Är det typiskt kvinnligt kanske att behöva en stund för sig själv och landa litegrann? Nåväl, så sent ska det inte bli idag för jag är helt slut.
Vår eftermiddag gick i ett och innehöll alla dom vanliga sysslorna, bus och en potatismåltid. Det gick något framåt med potatisätandet idag faktiskt. Hon svalde en och en annan liten mun men det mesta hamnade utanför. Jag ska prova imorgon med men sedan tar vi en liten paus med potatis och provar på palsternacka istället.
Efter allt kladdande var vi så trötta så vi gick upp i sängen och gosade och somnade skönt nog till en timme. Åh, jag får påminna mig själv att ta mig den tiden och mysa och sova på dagen medans vi kan. Allt behöver inte gå i ett rasande tempo hela tiden och man måste inte hinna diska, dammsuga med mera. Lija är ju bara liten en gång så det gäller att passa på och mysa.
Hon somnade fort och utan trams klockan nio. Det verkar vara den tiden som gäller och det passar väldigt bra. Oftast sover hon då till nio på morgonen och det känns rimligt och humant att stiga upp då tycker jag. Vi fortsatte kolla på tv i sängen och jag tog en varm dusch. Jag badar oftast men en het dusch så det ångar i hela badrummet är inte dumt. Vi har dusch på övervåningen i "mitt" badrum och bubbelbadkar på nedervåningen. Så nu är det bara jag som är vaken med Lija i sin säng på ena sidan, N på den andra, Lilla (katt) på mitt täcke och N har Grävlingen (stor katt) på sitt. Som vanligt så "ska jag bara" innan jag släcker ner för idag.





Redo för potatisen!


Kommentarer
Postat av: Annika

Mäh! Mojjen då? Får inte han vara med? Stackarn =(

2009-03-13 @ 07:55:14
URL: http://mrsbelestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0