Matsnack


Gänget


Dagens Lija är Sporty Baby i body från PoP och jeans från HM.

Lilla eskimån precis innan hemfärd.

Nu har vi nyligen kommit hem efter att ha varit på springande språng hela dagen. Först var vi på babyrytmik och det var roligt. Fast nu vill Lija inte längre ligga ner medans vi sjunger ramsor och bakar kakor och grejar, utan hon ska sitta upp i mitt knä eller stå. Absolut inte ligga ner, det är det bara bebisar som gör verkar hon tänka. Så det blir gympa istället för rytmik men det har ju ingen betydelse.

 Sedan var det dags för BVC. Smajlade upp sig och charmade omkull distriktssköterskan Ingrid som vanligt. Hon verkar ha glömt att det var hon om stack henne vid vaccinationen eller så är hon bara inte särskilt långsint lilla fröken.
Hon hade ökat drygt 600 gram på en månad och mäter nu hela 66 centimeter, vuxit tre centimeter sedan sist. Huvudomfånget plussades också på med drygt en och en halv centimeter, 43,5 nu. Så hon ligger exakt på sin kurva stora tjejen.

Jag pratade en del med henne om att hon äter nästan varannan timme på natten och ibland till och med oftare. Hon tyckte att jag ska fortsätta med gröt på förmiddagen och smakportioner med potatis på eftermiddagen. Ska även ge henne 50 ml ersättning innan hon ska sova för natten, efter amning. Jag berättade då att vi har så svårt att få henne att ta flaskan och hon gav mig då tips som att N ska mata henne medans han bär runt på henne. Pipmugg funkar bättre på en del sa hon annars så går det säkert med tesked eftersom att hon är van vid det. Sked går ju absolut men det tar ju säkert sin lilla tid. Ja vi provar ikväll så får vi se vilka metoder vi eventuellt ska ta till.

Vrålåken utanför babyrytmiken.

Somnade gott på vägen till BVC.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hoppas det har gått bra att ge ersättningen! Lova tokvägrade flaska i början, men efter att envist ha försökt varje kväll i två veckor fungerade det plötsligt jättebra! Så ge inte upp för fort!

2009-03-03 @ 20:58:42
Postat av: Emma

Nej det gick ju inte alls något bra som jag visste redan innan. Men jag har tagit till mig av ditt råd och ska vara envis och fortsätta försöka varje kväll ända tills det fungerar.

Tack!

2009-03-03 @ 23:05:06
URL: http://livetmedlija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0