Vår dag



Lija i sin bilstol, vi väntar på Maritha och Emilia i solskenet.



Värsta bästa toppendagen har vi haft idag. Vi åkte hemifrån omkring klockan tio och var inte tillbaka förrän närmare halv sex tror jag. Maritha och Emilia hämtade oss vid dörren, hjälpte oss att lasta in alla prylar och skjutsade oss sedan ända hem, perfekt och tack snälla snälla du.
Lija var som en liten ängel hela dagen och tyckte mest att det var roligt att spana på allt och alla. Det är en förutsättning att hon trivs och är tillfreds annars kan jag lika gärna vara hemma och mysa. På hemresan sedan så kroknade både hon och Emilia däremot och övertröttheten tog överhand och de skrek i kör hela vägen hem nästan.

Jag hade bärselen med mig och den är verkligen outstandig både för mig och Lija. För när hon är vaken så vill hon ju absolut inte ligga ner och inte kunna se något utan hon vill upp och speja. Tills jag satt på sittdelen så är det perfekt med selen, ojoj den har räddat oss många gånger och så även denna gång. Hon var så nöjd så att åka runt med mamma och spana på alla fina grejer och dreggla lite på det mamma köpte. När jag lämnade fram en del saker i kassan så var de helt dyngsura. Charmigt tycker jag men det kanske inte dom tyckte...
Vi hittade en hel del fina grejer och när vi kom hem hämtade vi paketet med åkpåsen bland annat. Jag har inte hunnit fota den ännu men gör det imorgon och visar. Wow vad snygg den var och rejäl kan jag säga! Jag riktigt längtar efter att få inviga den. Så det blev ett perfekt avslut på en perfekt dag!



Byta blöja måste man fast man är på utflykt och det finns roligare saker att pyssla med som bebbe.



Lija satt snällt i sin vagn och kikade medans mamma åt grillad kycklingfilè med tillbehör såsom tsatsiki och grillade grönsaker på favvogreken. Här ser man däremot hur trött hon är och hon somnade också kort efter att bilden togs.



Det var spännande både med kameran och de stora speglarna.





Hittade lite fint till soffbordet från Sia, ljusfat med glittriga stenar och ljuslyktor plus världens finaste groda. Jag älskar grodor och denna grodprins i betong var väl för söt.



Snuttefilt till Lija eftersom att hon använder det istället för napp. Supermjuk och gosig från Geggamojja 89:-.

   

Jeanskjol i storlek 80 (!!!!) vad hände med min lilla skrutt? Men den går att justera i midjan så att hon kan ha den både nu och hela våren och sommaren. Den sitter faktiskt perfekt. Kommer från Polarn & Pyret och kostar 195:-. Bästa basstrumpbyxorna i vitt till de, 95:-.



Lite dålig bild men får ta en bättre imorgon. Det är iallafall tofflorna från Bobux som jag spanat på ett tag. Ljust rosa i finaste skinn och handgjorda. Prinsesskronor till min prinsessa såklart. Väl värda sin slant, 299:-. De är ett litet konstverk i sig och ska ramas in en dag som Lijas första par skor. De är jättemjuka utan hårda kanter, som många kopior har, och hon ska ha dom som innetofflor så hon får bra grepp och spjärn när hon tränar att ta sig framåt och stå upp.



Nöjd prinsessa med prinsesskor.



Bästa handkrämen från Bodyshop med lustigt namn samt växt på men helt suverän, 125:-. Köpte även deras dagkräm och tänkte prova, aldrig haft den innan så ska bli kul även den kostar 125:-. Fick med ett prov på deras nya doft på body butter, Cherry Blossom, och den doftade helt underbart kan jag lova.



Bästa baslinnet i gråmelange från Gina Tricot à 99:- och babyrosa lång scarf 99:-. Den blir snygg till min nya jacka!


Kommentarer
Postat av: Annika

Ojoj..här har det shoppats loss igen;-) Ska jag med göra i helgen:-P Jättefin kjol å söta skor =)

kram

2009-03-27 @ 07:08:43
URL: http://mrsbelestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0