En spottkobra i huset - är bissingarna på väg nu?



På promenad igår.

Hela dagen
igår var jag så sjukt trött, tror inte att jag har varit så trött sedan hon föddes. Det sved i ögonen hela dagen och jag kunde knappt hålla dom uppe. Lija däremot var som en duracellkanin och vilade ingenting på hela dagen! Dessutom stökar hon ganska mycket på nätterna, inte så att hon är vaken men hon rullar runt, snurrar och fäktar med armarna. Hon blåser spott, tror det är en viss liten Cindra som hon har sett göra det, och verkar ha ganska mycket obehag i munnen. När jag tittade idag så ser jag att tänderna har skjutit upp lite mer så nu tror jag baske mig att det inte dröjer länge förrän de kikar fram. Hur ska det då gå att amma? Går det överhuvudtaget? Redan nu nyper hon ju till emellanåt så att jag hoppar till.

Imorse fick jag sovmorgon så jag låg och slumrade själv en timme på morgonkvisten. Skönt men Lija verkade undra vart jag var och var inte helt nöjd med att bara vara uppe med pappa N. Men som sagt, jag tror bestämt att det är tänderna som spökar nu. Hon har ännu inte sovit något idag heller fastän hon har varit uppe sedan klockan halv åtta.

Cindra använder ju napp, Lija gör det inte, men efter att dom har varit här så är hon så intresserad av nappen. Men hon suger INTE på den utan hon gnager manuellt på den. Sitter och trixar med den, håller i den och småsnuttar. Det ser så gulligt ut.
Igår provade vi att ge henne välling också och kanske, kanske kommer det att fungera. Hon var iallafall intresserad av flaskan och ville ha den om och om igen. Jag kanske ska tillägga att hjärtat vanligtvis inte tar flaskan, hon har iallafall inte gjort det med ersättning. Men smaken på välling verkar falla henne mer i smaken. Så vi ska försöka med välling nu på kvällarna.



Leker med pappas leksaker.



Nappteknik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0