Högsommarvärme



Matmonster, nåja ibland, vid lunchen idag med mango runt hela munnen. Det hamnade även i håret så småningom.

Förmiddagen
spenderades i sängen, jag somnade till när Lija skulle sova sin nap och vi sov två och en halv timme tillsammans. Underbart skönt och förmodligen välbehövligt. Vi käkade lite lunch och gick sedan ut i högsommarvärmen, ja för det har det verkligen varit idag. Tyvärr verkade Lija tycka det var jobbigt med värmen så vi var inte ute så länge. Vi gick ner till centrum och hälsade på svärmor/farmor i affären. Fikade lite med citronmuffins och pratade lite.

VI gick på Ica och handlade lite smått och gott. Hittade en fin matta i beiga toner till balkongen. Var nedsatt till 89:-, passar bra nu när hon sitter så mycket med oss/mig där ute.
Nu ska jag käka tacos och sedan blir det en favorit i repris - jordgubbar och chokladglass. Sedan ska vi kolla vidare på The Notebook som vi börjat kika på, riktigt , riktigt bra film. Jag förstår inte hur vi har kunnat missa den?! Den påminner mig om min favoritfilm alla gånger, Stekta gröna tomater.

Imorgon står som sagt BVC på schemat, det ska bli spännande att se vad lilla fröken väger och mäter samt om hon går igenom besiktningen. Det är även vaccinationsdags.



Nya mattan passar bra tycker Mojjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0