IKEA tripp



Lija gillar IKEA.



Knasig bild i farten.

Igår var vi med Maritha och Emilia till Barkarby. Vi började med att kolla in PoP Outleten som hade uselt sortiment och höga priser denna gång. Hittade iallafall en snygg solhatt i denim.
Traskade sedan vidare till IKEA, käkade lunch - både vi och småtjejerna, sedan slocknade Lija i vagnen och jag kunde spana runt i lugn och ro.

Vi avslutade med en sväng till Babyland och Babyproffsen, äntligen hade de brickbordet till vår BRIO Sit inne så jag köpte ett sådant till Lijas matstol. Jag förstår bara inte hur de kan ta 400 spänn för lite plast!? Jaja, hoppas att det kommer till användning, jag tror att det blir bra när hon sitter med i köket eller på balkongen. Då kan hon sitta och plocka med sina egna grejer där och kanske få lite smakprover.

Hur som helst så hade vi en toppendag och det var perfekt med IKEA en regnig dag som vi hade här igår.

Idag kommer min mamma och Lijas kusin Janina på besök. Det ska bli kul då det var ett tag sedan vi träffade dom. Janina är ju stora tjejen nu - fyller fyra i juli.

Nu ska jag kicka igång dagen här med en smoothie till mig och någon annan frukost till Lija.



Litet tjuvgods från IKEA, musen hittade jag hos Lija i åkpåsen när vi kom ut. Lija var glad som en lärka över den iallafall.
Scarfen kommer från Babyproffsen, lite finare att ha ute, kostar 89:-.




Fina ramar, galgar till Lijas garderob ( kan de inte göra finare barngalgar?? ) och världens finaste lilla pekbok. Den är helt underbar med lösa små djur i, spegel och lurv. Superbra tips om du ska till IKEA, jag har nog inte sett finare.

   



Solhatt från PoP 50:- tidigare 145:-. Jag gillar modellen så mycket då man kan knäppa upp skärmen och även vända den ut och in.



Jag hittade äntligen ett snyggt parasoll till vagnen på Babyland i samma nyans som åkpåsen. Jag stod och höll i det rosa men Maritha lyckades hejda mig. Detta passar jättebra till vagnen, 159:-.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0