Kusindate & Jobb



Kusinkram



Janina leker med Lijas My Little Pony slott och hästar medans Lija kör omkull slottet gång på gång så Janina skriker.



Janina offrar en av hästarna till Lija som muta så att hon inte ska köra omkull grejerna hela tiden, funkade icke...



Helgen bjuder på riktig högsommarvärme, lovely! Jag har faktiskt jobbat i affären idag för första gången på länge. Det kändes väldigt märkligt att lämna Lija hemma med pappa N för första gången sedan hon föddes. Först fick jag nästan dåligt samvete men det slog jag genast bort. Med all rätt visade det sig när jag kom hem efter fyra timmar för de hade haft hur kul som helst och Lija hade varit jättenöjd hela tiden.

De hade gåtränat, rafsat i blomkrukor på balkongen så det var jord över hela golvet och sovit. Lija visade upp sina färdigheter i att stå helt själv när jag kom hem, hon håller sig i ett lågt bord som vi har på balkongen och står själv utan att vingla och utan vår hjälp!! Vår duktiga tjej och duktiga N som tränat med henne hela dagen. Nu vill hon bara stå, stå och stå hela tiden. Hon tar tag i min tröja så fort hon kommer åt och reser sig upp och blir så lycklig när hon lyckas.

Det var riktigt kul att jobba några timmar och att träffa lite folk. Det kändes skönt att komma iväg ute på egen hand en stund.

Igår hade vi besök av Lijas mormor och hennes lilla kusin Janina. De hade superkul ihop och Lija var så fascinerad av sin kusin som hoppade omkring och busade med henne. Janina var väldigt försiktig och gosig med Lija, pussade på henne och kramades hela tiden. Mormor fick också flera pussar av Lija, hon körde fram och tillbaka i sin gåstol och utdelade ett gäng pussar efter att blygheten lagt sig.

Vi har precis kollar klart på Robinson och ätit god kycklinggryta med ris. Ikväll blir det tidigt i säng, fick inte sova så mycket inatt på grund utav den extrema hettan i vårat sovrum, puh!



Mormor får en blaskig puss.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0