Lillrafs



Lija lyckades(?!) på något märkligt sätt få upp luckan till sopskåpet och stod och sög på handtaget till soppåsen tidigare idag.

Ja nu är det dags att barnsäkra hem och hus. Den lilla rackaren tog sig in i sopskåpet och stod och rafsade på påsen där idag. Dörren måste ha stått lite på glänt så hon nästlade nog in en en liten rafshand där och öppnade. Så vi får införskaffa lite sådana prylar asap verkar det som. IKEA har en hel del så vi får titta där nästa gång, utgifter och utgifter - dom tar aldrig slut.

Lija fick nyligen mellis och det gick ner idag. Det var en fruktblandning med bland annat banan och det smakade tydligen. Hon är ju så svår med maten, vill bara ha tutten fortfarande trots att jag väntar länge och ger henne innan amning. Jag har ju tidigare matat henne med en mjuk silkonsked, vilket fungerade bra till en början men idag provade jag med en hård plastsked och ta mig sjutton så gick det bättre. Man blir så blind ibland och inkörd på sina vanor att man glömmer att testa lite av varje.
Nu sussar hon en liten eftermiddagsnap och tar igen sig så hon orkar busa med pappa när han kommer hem.



BRIO snurran med djur på är rolig och perfekt att ha och leka med vid bordet.



Den är tydligen god också.


Kommentarer
Postat av: Linda

HAHAHA BUSUNGE! ja de e så jäkla snabba. leya ålar nu så helt plötsligt tuggar hon på ngt.

ha det bra!

kram

2009-05-04 @ 19:16:43
URL: http://familyspace.blogg.se.
Postat av: Linda

Det där med att traggla med maten känner jag igen! Här var det bara ersättning och nån sked mat och nån sked fruktpuré som gällde tills för två veckor sen ungefär. Lydia vill äta själv och vägrar bli matad. Nu håller hon skeden när jag skopar upp maten och sen stoppar hon den i munnen. Brukar du ge henne små brödbitar att plocka och äta med? För oss lossna det när hon fick börja äta sånt när vi åt. Annars är det ju bara att traggla på trots att det känns hopplöst när dom vägrar äta.

2009-05-05 @ 13:11:32
URL: http://lindaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0