Liten hjälpreda



Hm...är det där man ska lägga grejerna?



Ja, jag slänger väl dit dom då, mamma gör ju så.



Nähe, det var visst inte så kul som jag trodde jag struntar nog i att diska hädanefter. Jag blir ju bara av med grejerna.

Lija ska alltid vara med och kolla när jag diskar om dagarna. Hon tycker det är jättespännande när jag ställer i och ur disken. Hennes nya grej är att hon kastar allt, idag kastade hon i sina leksaker i diskmaskinen om och om igen. Låter inte klokt men logiskt egentligen ju, jag gör ju så. Jag kanske inte kastar i grejerna men ja, ni förstår.
När hon åker i selen så släpper hon det hon har i handen hela tiden, medvetet. Tittar sedan länge efter det hon kastat, mamma eller pappa plockar upp och sedan börjar hon om.
Det är likadant i gåstolen, hon kastar grejerna all världens väg sedan åker hon efter i en rasande fart.

Liten sover för natten nu hoppas jag. Hon drack lite välling med pappa och blev sedan toktrött så jag nattade henne på en minut. Jag ska käka lite bolognese och softa i soffan, har sträckt mig i ryggen ajaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0