Litet traderafynd idag igen...





Det kom visst ett litet paket i lådan idag igen, en klänning som jag budade hem på tradera i storlek 92. Jag betalade 11 spänn för den, det är ju löjligt billigt. Jag älskar det småblommiga mönstret, somrigt och fräscht. Funkar lika bra till hösten med varma leggings och en kofta. Vad tradera är bra för småbarnsföräldrar, skönt att det kommer ända hem till brevlådan också.

Lija somnade för en stund sedan efter lite flaskträning med pappa N. Jag höll mig undan så att hon inte skulle få syn på mig och det bättre alternativet och lite välling gick allt ner efter lite skrik och spanande efter mig. Så vi fortsätter traggla nu på kvällarna, för välling vill jag att hon ska lära sig att äta på kvällarna, dels för att hon behöver lite utöver bröstmjölken och dels för att det är en god vana då de äter välling ett bra tag framöver sedan. När jag slutat amma helt så är ju vällingen väldigt bra ur näringssynpunkt också, skönt ifall dom äter lite dåligt under dagen också.

Yoghurtpurèerna med olika bärsmaker är en riktig succè, dom kastar hon sig över så jag ger henne det till mellis bland annat. Jag försöker skapa matrutiner och vanor och då får det serveras det som hon tycker om.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad är det för yoghurtpurèer?

Jag har aldrig sett något sånt, men det lät som om något som skulle vara poppis här hemma också :)

2009-05-13 @ 21:07:22
URL: http://nindo.blogg.se/
Postat av: Caroline

Nämen? Jag letar alltid efter nya roliga smaker på alla affärer jag är på.. Vad konstigt?!

Hittar jag inte nästa gång ska jag bannemig fråga efter dom =)

2009-05-13 @ 21:23:42
URL: http://nindo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0