Lovely day



Jag och Lija pausar på Strandvägen.

Vår dag igår var alldeles perfekt. Vi tog tåget in till stan omkring elva, promenerade sedan i det fina vädret genom stan ut till Djurgården och Skansen. Vi pausade efter Strandvägen och tittade på folkvimlet i solen.
Supermysigt att strosa runt på Skansen, vi picknickade på en filt vid fäbodarna med utsikt över Stockholm och vattnet. Lija var på toppenhumör hela dagen, hon var så glad och nöjd. Mest spännande för henne på hela dagen var alla andra barn och bebisar. Då skrattade hon och fyrade av riktiga glädjetjut.

Hon lyckades charma alla på tåget, såväl tonårskillar och äldre damer kunde inte motstå. Hon är ju så glad och lycklig hela tiden så jag förstår att folk smälter. Våran älskling.
Efter all den friska luften så somande Lija gott efter ett bad omkring åtta. Vi kollade Eurovision och höll på Island, jag är inte något vidare förtjust i Norges låt alls faktiskt. Jag tycker inte att han sjunger så bra, men det verkar jag vara ensam om att tycka med tanke på utklasssningen!

Summa summarum så kan hon nog tänka sig Skansen igen - anytime. Fast hon gillar alla slags utflykter, hon är van att hänga på och är väldigt social av sig. Hon gillar liksom kommunikationen och samspelet med människor, man verkligen ser hur hon försöker förstå och tänker så det knakar när man pratar med henne.















Kärlek - stor hand och liten hand.



Mina favvodjur på Skansen, sälarna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0