Lugnet har lagt sig



Lija sover, förhoppningsvis för natten och jag har sjunkit ner i soffan. idag har varit en sådan där underbar dag då allt har flytit på och livet är perfekt. Hon har varit nöjd och glad hela dagen. Inte ett uns gnäll från morgon till kväll. Det är lycka nöjd med livet som mamma att se sitt barn så tillfreds och. Då är det knappt så att man vill att hon ska gå och lägga sig.
Men hon behöver sin sömn lilla hjärtat.

Jag har lyckats hitta något i matväg som hon gillar också, risgröt med mango. Det slinker lätt i och hon gapar efter mer och det händer väldigt sällan. Så det fick hon nu till kvällen och ratade till och med bröstet tidigare ikväll och det har nog heller aldrig hänt så det mättade nog bra.

Jag har nyss käkat årets första, svenska färskpotatis. Det smakade gudomligt och jag går riktigt och längtar efter dom små knölarna varje år, inte tröttnar jag heller. De kostade 99:-/kilot nu. Till det hade vi färsbiffar av nöt med färsk persilja, finstrimlad purjolök och färskost med olivsmak i. Det blev nog en favorit vad gäller kryddningen utav dom. Det går verkligen att variera kryddningen i det oändliga, det smakar nästan alltid bra.



Snickarfia älskar att titta på när pappa N skruvar ooch fixar med något hemma, ikväll var det fotstödet på hennes matstol som behövde sänkas. Hon växer på längden med och kunde nu ställa sig upp i stolen med hjälp av stödet så det var dags att justera höjden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0