Planta planta liten planta



Jag har planterat och planterat idag. Det blen en fin mix av ljusrosa hänglobelior, som inte blommar ännu så det är svårt att se nu, och ännu mer murgröna som jag tycker är så enkelt och fint. På framsidan där vi har mycket sol satte jag små buskar med cocktailtomat. De brukar trivas bra där och vi kan skörda söta, goda tomater hela sommaren.
Lija har varit med och kikat hela dagen och tycker det är hur spännande som helst. Hon fick smaka persilja men det var ingen höjdare men mystiskt och kul. Hon tycker nog mest att det är kul att få känna sig delaktig.
N har vitlaserat hyllor och trädetaljer på balkongen så det är så fint och mysigt där ute nu. Skönt att kunna hänga där på dagen med Lija. Det är nog första gången jag tycker att det är bra att vi inte har någon sol på denna balkong, för då skulle vi ju inte kunna vara där med henne i sommar.

Lija somnade för en stund sedan så nu maxar vi ut långledigheten för denna gång och passar på att mysa med film i soffan. Onsdag till fredag sticker N iväg på jobb och mässa i Göteborg så vi blir själva hemma då. Därför flyttade jag även fram Lijas tid för sexmånaderskontroll och vaccinationer. Det känna olustigt att vara själv hemma ifall det, peppar peppar, skulle bli något i samband med vaccinationen. Inte så lätt att åka till sjukhuset eller så då.
Men förhoppningsvis får vi finbesök ifrån Linköping av Annika och Cindra så helt solo blir vi kanske inte, roligt! Bara Lija piggar på sig lite nu, fortfarande hostig och snorig.

Det är föräldraträff på BVC imorgon med men tyvärr så ser det inte ut som vi kan gå på det eftersom hon är så krasslig. Jag med för den delen, ont i halsen och snorig. Hoppas att lite god sömn kan kurera oss.



Zinkkrukorna kommer förhoppningsvis bli blommande, ljusrosa hänglobelior så småningom.



P
ersilja som brukar växa som ogräs på denna plats, murgröna, ljusrosa hänglobelior och en svagt rosa taklök som kommer sprida ut sig.



Frukosttajm imorse, Lija ser nyvaken ut.

Kommentarer
Postat av: Anette

Så fint o mysigt med alla växter!

2009-05-03 @ 20:41:02
URL: http://nettansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0