Fixardag



Håller koll på pappa N när han skruvar ihop ett bord till balkongen som vi haft stående i förådet. Kommer till användning nu i väntan på att jag hittar de rätta till balkongen.

Idag har vi fixat och grejat hemma hela dagen. Fixat med sådant som man inte hinner med på vardagarna, städat på ställen där man inte brukar städa varje gång, rensat bort vinterjackor och hängt fram vårkläder. Jag har gjort iordning en garderob till Lija här nere också och N har satt upp klädstänger så att jag kan hänga hennes kläder. De är så smått att det mest bara blir ett myller när man viker dom, så nu har jag bra översikt och har hängt dom iordning och det blir lättare att matcha, även för N. Så nu är vi redo för våren.

Lija är piggare idag men hostade något förskräckligt inatt ,så mycket så att hon kräktes och vi var tvungna att kliva upp och bädda rent omkring klockan två. Stackars Lillskrot. Tur att man vaknar av minsta lilla sak så att hon inte behöver ligga i det där, fy.
Hon har hängt med oss och kollat hela dagen vad vi pysslat med och varit väldigt pigg trots hosta och snorande.



Grilla någon?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0