Varför din bebis gör som den gör



Lija har lastat bordet fullt med toys, just på denna bild lutar hon sig tillbaka och tar igen sig lite.

Vi har grejat och fixat en massa hemma på förmiddagen. Hon verkar fortsatt irriterad i munnen, hur lång tid kan det hålla på egentligen? Någon som nyligen varit med om det som kan dela med sig erfarenheter?
Vi vilade en stund tillsammans på förmiddagen, hade tänkt lägga mig med henne nu men kom självklart på en massa to dos som gnagde när jag blundade. Så lika bra att skutta upp och fixa det så blir nattsömnen bättre. Jag känner mig hyfsat pigg nu tack vare den lilla napen tidigare.

Jag har inventerat lite i hennes garderob och tittat efter vad som egentligen behövs och kommit fram till att det är enfärgat och åter enfärgade basplagg som behöver införskaffas. Lilla fröken drar ju numera storlek 86 så jag måste köpa en massa nytt igen. Det jag har byggt upp med i storlek 80 börjar bli för litet. Så enfärgade bodies, tröjor, leggings och byxor ska jag titta efter. Pyjamasar behöver också fyllas på då jag inte tycker att det verkar så skönt när det stramar lite här och där när man ska sova.

Idag fick jag hem en bok som jag beställde i förra veckan, " I huvudet på din bebis " skriven utav Maria Zamore, spädbarnsforskare. Den handlar lite mer om vad din bebis tänker och varför han/hon gör som dom gör. Man läser så mycket praktiskt tycker jag men man läser inte så mycket om psykologin bakom det hela så det ska bli intressant. När jag nu får tid över till det men jag ska göra ett försök med en gång! Jag får återkomma med en recension av boken när/om jag läst klart den.





Kommentarer
Postat av: Anette

Ska bli kul att höra hur du tycker att boken är...

2009-05-11 @ 16:13:28
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Annelie

Lovas första tänder sprack igenom för en månad sen. Hon var inte speciellt påverkad INNAN de kom, men EFTER..oj oj vilken gnällapa vi plötsligt fick! Åt ingenting alls på 4-5 dagar, sen gick det att få i gröt och välling. Men först nu har hon börjat äta lagad mat ordentligt igen!



Hoppas tänderna tittar upp snart!

2009-05-12 @ 08:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0