Back on track



Busungen i lekparken igår.

Först idag
känner jag mig som en människa igen. Fy sjutton vilka sviter det blev av den där sprutan. Nåja, förhoppningsvis slipper jag ligga däckad i någon flunsa framöver iallafall.

På torsdag får Lija förmodligen sin första del av vaccinationen. Jag hoppas innerligt att hon slipper dessa biverkningar!

Jag har blivit riktigt ompysslad här hemma hela helgen, känns som om jag varit på rehab. N har donat med allt och tagit hand om Lija. Hon har stormtrivts med att leka med pappa och är väldigt pappig nu och springer mest och ropar "titta pappa" hela tiden vad hon än gör. Sött som socker!

Lija är förresten inte heller helt hundra. I torsdags hade hon feber en sväng som gav sig fort men nu är hon genomtäppt i näsan och rosslig i bröstet. Vi missar därför simningen idag med men så är det. Hälsan går i första hand.

Igår var vi ute på förmiddagen i det härliga vädret, längesedan man såg något av solen så det var riktigt skönt trots att jag var krasslig.
Dessutom har jag redan nu börjat få sammandragningar och milda förvärkar så jag kan inte direkt hålla något tempo när jag promenerar. Men denna graviditet är jag inte lika orolig när det kommer för jag känner igen det sedan jag väntade Lija. De började ungefär samtidigt omkring vecka 25 och höll i sig ända fram till förlossningen. Så man vet vad man har framför sig och hur man ska hantera det - vila och inga raska promenader.





Full fart framåt! Det var inga större problem att springa med overallen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0