Lijas ettårspresenter



Så söt lite större Hello Kitty mjukisdjur från Morbror Simon.

En del presenter har jag redan visat och här kommer resten, med risk för att jag har glömt några. Men det kommer jag nog på vartefter.



Jätterolig, stor pingvin med bollar i magen som snurrar och låter från farmor och farfar.



Fantastisk pekbok som jag verkligen kan rekommendera, den fick Lija av mig och N.Massor av bilder på prylar som Lija känner igen. Hon går ofta och hämtar den, bläddrar och pekar på bebisarna och ropar bebis av lycka.





Pekbok med pusselbitar på varje sida. Det är mamma och pappadjur och när man plockar bort den ena pusselbiten så döljer sig djurbebisarna bakom. Från mamma och pappa.





Sorteringsbox med klossar från BRIO som hon fick av oss. Den hör till en av favoriterna just nu. Hon sitter länge och stoppar klossarna i hålen, nu har hon kommit på hur man kan få ur dom igen också.



Supersöt katt(?) från farmor och farfar. Man kan tydligen samla på dessa och det finns en uppsjö av olika sorter. Flera ska nog få flytta in hos Lija, urgullig.



Draghäst från Teddykompaniet från mamma och pappa. Emilia fick en katt i present när hon fyllde och vartenda barn på kalaset lekte med den då och den blev lika poppis här hemma.



Baby Annabelle docka från farmor och farfar. Pussas, jollrar och låter när man gosar med den.



Kombinerat piano och xylofon som hon fick avb oss.



Klassisk snurrleksak och ett magnetfiskepussel från Emilia.



Pussel och favoritboken med bondgårdsdjur. Vi lånade den innan på biblioteket och hon var tokig i den så nu fick hon en egen.



Häftig mikrofon som spelar melodier och har en hel drös med djurläten. Lija bär runt på den nästan hela tiden. Från farmor och farfar.



Vi köpte en speldosa till sovrummet med svagt blinkande lampor och massor av lugna melodier. Jag blev så trött på den vi har som man måste dra upp manuellt med ett snöre som rasslar och låter. Denna kan man ställa in tid och volym på.



Eftersom att Lija inte använder napp eller någonting annat så tyckte jag att hon behövde en snuttefilt. En klassisk rosa Dinglis i form av favoritdjuret fick det bli.



Av min kompis Ida fick Lija en skiva med alla barnsånger man kan tänka sig. Succè direkt och Lija dansar i takt till Imse Vimse.



Härligt julig satinpyjamas av Anna & Company.



Stor, mjuk bil i manchester som hon fick av oss. Hon kastar sig på den och gör gosattacker på den.



Underbar morgonrock, som är lite stor ännu, från mormor.





Mockasiner och underbyxor från mormor.



Och så var det ju alla kläder som Anna hade med sig till Lija efter hennes tjejer. Jag hade lite angenämt sorteringsjobb att stå i på kvällen...




Kommentarer
Postat av: Carolina

Det var inte dåligt med presenter! Fina grejer! :-)

2009-11-13 @ 12:08:13
URL: http://livetmedlina.blogg.se/
Postat av: rana

hej jag tänkte fråga dig vart du köpt din speldosa till din baby ifrån.

tack i förhand Rana

2010-10-31 @ 17:53:32
Postat av: Laritztrollet

Hej!

Jag letar med ljus och lykta efter en sådan där speldosa med blinkande knappar. Var köpte du den? Tror du den fortfarande säljs?

Vänligen

/L

2011-12-01 @ 22:53:35
URL: http://lakritztrollet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0