Städ och pyntfredag





Lija inleder städdagen med att slakta en hushållsrulle och ge mamma ännu mera jobb.

Uppstigning omkring klockan åtta idag, känns helt okej en fredag. Vi har myst med tända ljus och Nyhetsmorgon och nu är det Malou och en kopp kaffe för mig.

Vi har redan varit ute en sväng och handlat. Lindex hade långa linnen som formar och håller in till bra pris idag. De kostar 99:- istället för 299:- endast idag. Jag slog till på två stycken, de är förbrukningsvara här hemma. Riktigt sköna och fina var de så det får bli dagens tips om du har vägarna förbi Lindex.

Jag lämnade även tillbaka en av klänningarna som jag köpte igår, skrutt kan nte längre ha storlek 86!! Jag fick lov att ta bakelsen i storlek 92, hon är inne i en riktig växtspurt nu tror jag.
Hon hade ökat mycket i vikt sedan vi var på bvc för två veckor sedan också. Närmare 400gram på fjorton dagar! Hujedamej - vart ska detta sluta?!
Nej skämt åsido men garderoben måste uppdateras hela tiden, det tar aldrig slut. Nu har vi inte så mycket vardagskläder i storlek 92 så det för bli önskningar till tomten - jag alltså;)

Nu är det dags att sätta igång med städningen så N kan ta upp jullådorna ikväll. Jippie! Årets höjdpunkt!


Kommentarer
Postat av: Matilda - Snart 2barns mamma!

oj då måste hon vara rätt lång! =)

Men nu blir det ju lite extra kul att få fylla på med massa nytt i garderoben!

2009-11-28 @ 16:16:18
URL: http://majbebis08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0