Bästisar



Emilia och Lija verkar känna igen varandra när de träffas. De leker så fint tillsammans. Här är de i köksavdelningen på öppna förskolan idag.

Lija tyckte att vi skulle ha sovmorgon idag så vi låg i sängen ända till kvart över nio, skönt! Sedan bar det av till öppna förskolan. Idag var det för barn mellan 0-12 månader, lika trevligt som alltid. Jag fick med mig Lijas fotavtryck i gips som jag ska rama in på något fint vis och sätta på hennes rum.

Ja hennes rum förresten, hon har ju det mindre sovrummet bredvid vårat på övervåningen. Vi har funderat lite kring det och kommit fram till att om det blir en lillasyster som kommer i mars så ska de få ta över vårat sovrum. Det är så pass stort att det är perfekt att dela. Jag har redan börjat inreda i huvudet och tänker mig vita möbler, rosa och vitrandiga klassiska tapeter, vimplar i taket och sänghimlar. Blir det en lillebror så får han Lijas sovrum och Lija flyttar in i vårat och vi flyttar ner i gästrummet på nedervåningen. Mycket pusslande men det finns gott om plats.

Lija fick sin första kalasinbjudan igår, till Emilias ettårskalas i början av oktober. Mysigt att köpa kalasklänning och present och gå bort. Inte långt därefter är det också dags för Lijas kalas.

Lija
sover, en mustig höstgryta på färsk, svensk högrev står på spisen och puttrar. Till efterrätt har jag köpt en vaniljmunk som jag redan nu är sugen på...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0