Surt sa räven om rönnbären



Lija tänkte ta sig ett rönnbär eller två på vägen hem.

Efter massa bus på öppna förskolan så slumrade Lija in när vi kom hem. Hon åt en hel burk mat till lunch idag och det är rekord för att vara henne. Jag har köpt ettårsburkmat till henne och den gillar hon mycket, mycket bättre. Det är lite mer bitar i som hon gillar och så smakar det betydligt mer om dom. Skönt att ha hittat något som verkar funka.
Vi ska koka frikadeller till henne på kalvfärs och hemmagjord fond utan salt som hon ska få prova till middag. Hon gillar bäst att få äta själv och det kan hon göra med dom.

Nu ska jag ta mig något att äta innan busmajan vaknar igen. Jag får nog väcka henne vid fyra annars kommer hon aldrig i säng ikväll...

Kommentarer
Postat av: Carro

Är det inte salt i barnmatsburkarna för 1 år?

Jag har också velat börja med dom men har blivit avrådd av BVC... Fast dom är väl så överdrivna med det mesta så..

Kul att hon gillar den maten iallafall :)

2009-09-09 @ 16:44:51
URL: http://nindo.blogg.se/
Postat av: Emma ~ Crazyangel [mamma till Milton]

Nja jag tror dte blir ett april/maj-barn men jag kan ha fel :P

2009-09-09 @ 20:57:41
URL: http://crazangel.blogg.se/
Postat av: Carro

Åh, okej :)

Alla jag kollat på har varit salt i, men vad bra att det finns utan! Det ska jag kolla in imorgon.

2009-09-09 @ 22:18:43
URL: http://nindo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0