Ett komma ett



Lycklig Lija i parken idag.

Ja så mycket hade Lija ökat i vikt på knappt en månad, 1,1 kilo! Detta sedan vi la om hennes kost till helt glutenfri. Det var en otrolig lättnad när vågen visade så mycket plus. Hon har återhämtat sig förvånansvärt fort och det känns skönt att allt har gått så bra trots den stora omställningen för henne i och med kosten och att dessutom bli storasyster mitt i allt.

Nästa vikt blir på 18månaders kontrollen den fjärde maj. Det ska bli spännande att se om hon vuxit på längden också.

Förmiddagen spenderades  i lekparken med Camilla & company. Underbar morgonsol och busiga barn - perfekt start på dagen. På eftermiddagen har jag varit ensam hemma eftersom N börjat jobba igen. Det har gått väldigt bra måste jag säga, allt får ta sin tid. Den enda svårigheten var att få båda barnen att vila samtidigt plus att när jag väl hade fått Lija att somna så vaknade Will och väckte henne... Nåja, det ska nog lösa sig så småningom.

Lija sköter sig oftast väldigt bra men jag kan inte lämna Will obevakad för då är hon direkt där och ska hjälpa (läs: trycka in ) nappen i sin lillebrors mun. Eller så ska hon bjuda honom på korv, eller bära honom, eller byta blöja och så vidare. Hon är omtänksam med sin bror och världens bästa storasyster men förstår inte att han är ömtålig. Hon gör ju bara som vi gör men det är svårt att få henne att förstå att hon inte kan göra det.



Wincent och Lija.



Bananpaus.



Lija på leksaksaffären härom dagen.



Lill Will - snart sju veckor.



Tummen upp för babysittern säger Will som äntligen har börjat gilla den.

Det verkar som om Will håller på att få tänder (!!!!) redan. För han gnager på våra och sina egna händer hela tiden. Jag har känt något vasst när jag ammar, men trodde jag inbillade mig, men idag sa N att han både såg och kände en tand i överkäken.


Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja

Härligt att hon går upp så bra i vikt nu :D

2010-04-20 @ 13:29:05
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0