Ingen Happy Friday idag direkt



Morgonen började inte på sitt bästa vis direkt med två barn som skrek av diverse olika anledningar. Eftersom att Lija var feberfri imorse så beslutade jag att vi skulle gå till parken och träffa Camilla, Wincent och Lennox.
Men det var lättare sagt än gjort att fixa iordning Lija med Will hängandes i selen. Det fanns inte en chans att jag kunde lägga honom någonstans för skrikandet gör mig ännu mer stressad. Lija är inte direkt samarbetsvillig vad gäller påklädning heller så det blev en match...

Nåja, väl ute så var allt frid och fröjd. Det är skönt att veta att allt lugnar sig så fort man bara kommer utanför dörren, kanske därför de flesta småbarnsföräldrar tillbringar mycket av sin tid i parker med mera?

Vi tillbringade flera timmar i parken och när vi kom hem så fixade jag lunch, återigen med en missnöjd Will som fick hänga på i selen och Lija klängandes i benen. Lija åt ingenting, det gjorde hon inte till frukost heller. Jag tyckte det var lite märkligt eftersom att hon varit ute i friska luften hela förmiddagen. Så jag fixade en flaska välling till henne, jag brukar göra det när hon äter dåligt .
När jag väl hade fått Will att somna så ger jag Lija välling, allt kommer upp igen omedelbart. Will vaknar såklart, ner med honom först, sedan ner med Lija i badkaret. Orkar inte bädda rent och fixa och försöka söva båda två igen. Hon får vara uppe ett tag till och leka. Andra gången jag försöker lägga henne så ser jag till så att Will sover ordentligt innan jag försöker lägga Lija. Självklart så väcker hon honom ytterligare en gång och då ger jag upp.

Sådana här dagar önskar jag verkligen att jag hade lite avlastning och hjälp. Då saknar jag verkligen någon. Det är inte alltid en dans på rosor och man känner sig otillräcklig och värdelös när man inte orkar vara den perfekta och glada mamman alla gånger.

Så, när N kom hem var jag verkligen helt slut och hemmet såg ut som ett bombnedslag. Helst av allt hade jag bara velat sjunka ner i soffan med en chokladkaka, men då var det bara att sätta igång med middag och städa och plocka.
Lija åt ingenting till middag heller trots att hon inte ätit någonting på hela dagen. N nattade Lija och visst kom all välling upp även ikväll. Så det blev ytterligare ett bad och en renbäddning.

Nu har vi precis landat i soffan, Will sover gott här bredvid och vi är också redo för sängen. Frågan är bara vad det kan vara med Lija? Förmodligen är det ett magvirus eftersom att hon har haft feber eller så är hon förstoppad eller så har hon på något mycket märkligt sätt lyckats få i sig något med vetemjöl.

















Stackars lillebrossan är fortfarande irriterad på sitt högra öga.



Kommentarer
Postat av: Matilda; 19år och Mamma till Mercedes & Leon

va fin hon vart i jackan! vilken storlek har hon i den? har konstigt nog inte fått min än,.

sv; kul att höra om hon i Stinsen, inte bara jag som tycker att hon var lite udda. (Mats förstår inte aaalls vad jag menar och menar på att hon var så trevlig så) Men hon verkade mest vilja bli av med allt.

2010-04-24 @ 21:12:17
URL: http://majbebis08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0