Långfredag





Så här har det sett ut i dagarna, allt ska rivas ut ur lådorna. Detta var nog fjärde gången den dagen.

Härligt med lite mer långledigt tillsammans. Denna vecka har jag mjukstartat och varit själv halva dagarna medans N i sin tur mjukstartat på jobbet. Det har faktiskt flytit på väldigt bra och Lija märker att jag är ensam och är inte alls lika "på" utan förstår att allt inte kan ske på en gång. När jag bär på Will så tjatar hon inte på mig att jag ska bära henne, vilket hon jämt gör annars.
Så länge man inte har bråttom och inte räknar med att hinna med något annat än barnen så går det alldeles utmärkt.

Jag var mest fundersam hur jag skulle få Lija att vila mitt på dagen om Will var vaken och höll låda. Men även det har fungerat trots att han legat bredvid oss och skrållat för fullt.
Ja så det börjar kännas som om att det nog ska gå bra det här. En månad tillsammans hemma plus mjukstarten har varit helt underbart och nödvändigt.

Nu ska vi förbereda lite påskmat och städa för i eftermiddag ramlar mina hungriga småbröder, mamma och mormor med hund in. Trevligt!

Glad Påsk Kära Läsare!

Kommentarer
Postat av: carolina

duktig du är som anordnar, vi åker hem till våra föräldrar och äter hela helgen, jag och sambon, hehe :)

2010-04-03 @ 17:24:47
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Anette

Så skönt att Lija är snäll mot dig när du nu är "ensam" hemma!

2010-04-05 @ 16:36:52
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Erika

ja visst är dom träden underbara!



här hemma har jag med en viss liten tjej som river i dagarna i ända, ingen ide att ens försöka ha ordning i dom just nu ;-)

Hoppas du haft en skön påsk!

2010-04-05 @ 21:23:26
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0