Neeeej Lija - Will vill inte...



Will ska äta banan tycker Lija.

Ja det är en ständigt återkommande fras här hemma om dagarna. Som på bilden ovan när hon ska bjuda honom på banan. Jag får passa på henne precis hela tiden och bära med mig Will överallt. Rackarunge.

Igår kväll när vi skulle lägga henne så kändes hon väldigt het så jag tempade henne och den visade 39,2! Hela natten har vi vakat, baddat och svalkat ner henne med blöta handdukar. Hon har yrat och gnytt sig igenom natten sovandes på någon av oss. En febrig bebis på bröstet blir VARMT kan jag lova, dessutom hade jag Will tätt intill min ena sida under mina vakpass, puh!

Men hon är varken sjuk eller snorig så vi var därför lite extra oroliga och undrade vad det kunde vara. Sjukvårdsupplysningen sa bestämt att feber får de INTE av tandsprickning, vi misstänkte det eftersom att hon har gått och gnagit på sin ena hand i flera dagar.

Imorse när vi gick upp hade hon 38,8 men var inte ett dugg allmänpåverkad eller hängig. Däremot så pekade hon på två små spetsiga risgryn i munnen och sa tand tand. Jag har frågat henne flera gånger under dagen om hon har ont någonstans och då visar hon på samma ställe igen så visst var det tänder som spökade. Två "tjocktänder" dessutom så det lär nog kännas en hel del. Men jag är så glad att resten av tänderna äntligen kommer så att hon får lättare med maten. Hon har bara åtta, fyra uppe och fyra nere, men nu verkar som sagt resten komma.

Febern hade fortfarande inte gått ner nu ikväll så vi får se hur natten artar sig. Jag har iallafall laddat med sömn och vilade närmare två timmar med barnen på dagen. Ojoj vad mycket mer man klarar bara man får sova litegrann...

Will mår prima och utvecklas var dag. Han vill helst inte ligga ner sin vakna tid utan ska stå upp och joxa, precis som Lija. Hans öga ser mycket bättre ut så jag hoppas att det snart är över.

Han ler och skrattar högljutt när vi pratar med honom och är en helt underbar liten kille när han inte har magknip, han är såklart underbar då med men han är inte särskilt lätt att handskas med då. Det har varit bättre med det under dagen så kanske börjar dropparna att hjälpa.



På promenad med pappa. Så sött med stor och liten! Hon håller koll på mamma också som går bakom.





Kommentarer
Postat av: Annika

haha..mata med banan! Förstår att det blir lite pass ;) Konstigt att de sa att feber inte hör till tandsprickning..Tycker det har varit både feber, dålig mage å snorigt ihop med tänderna många gånger. Skönt att hon är pigg igen i alla fall :) Trevlig helg!

2010-04-23 @ 14:42:02
URL: http://mrsbelestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0