Skruttig Skrutt igen...eller fortfarande.



Brossan ( jag har inte problem med stavningen utan vi kallar honom det här hemma ) i en ny favoritställning i mitt knä.





Will snuttar väldigt ofta på handen och ibland spottar han ut nappen och vill hellre ha handen. Flera gånger har jag sett att han suger på tummen också. Jag gjorde det när jag var liten, använde aldrig napp. Han verkar bli vänsterhänt också.

Lija har inte varit pigg idag igen. Hon har inte spytt men det är ändå något slags magvirus hon har åkt på om man säger så. Hon äter inte, har haft ytterligare feber och är allmänt matt och slö skruttan.

Hon gnager på sin hand hela tiden och är väldigt besvärad av tandsprickningen. Alvedon hjälper henne mot obehaget tack och lov.

Efter ännu en dag med litet matintag så gjorde vi hennes favoriträtt till middag. Hon älskar potatisgratäng där potatisen är strimlad så det fick det bli. Vi blandade i strimlad kassler och morötter och gjorde en creme fraiche redning med grönsaksbuljong och hon fullkomligen slukade i sig det. Till efterrätt blev det en Piggelinglass för att vätska upp henne och få upp blodsockret och även den slank i. Lite av det fick hon iallafall behålla.

Hon somnade bums när N nattade henne så nu hoppas jag att hon kommer att sova gott.




Kommentarer
Postat av: Cissi

Sådär låg mina också! Håll en varm hand på magen på honom och vyssja med benen(dina alltså, rör på påkarna, så att säga. Äh, du fattar) när han har ont i magen, det tror jag han tycker är skönt.

Krama stackars lilla Lija från mej.

Puss

2010-04-24 @ 22:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0