Finally Friday!



Fruktpaus i lekparken idag.

Äntligen fredag och helg - underbart! N gjorde en kanonförstavecka på jobbet så det är en extra bra fredag.
Lija mår bättre, Will hostar och snörvlar lite men inget värre än så. Veckan har varit över förväntan själv med barnen efter så lång tid tillsammans. Jag har redan skapat rutiner och tider och det flyter på bra.

Idag har vi varit i lekparken. Lija kollade runt lite, lekte en stund men tröttnade ganska fort, satte sig i vagnen och sa att hon ville åka hem. När vi kom hem fullkomligen vräkte hon i sig lunch, wokade risnudlar med kyckling och grönsaker och slocknade på två sekunder i sängen. Will och jag var inte sena att haka på och fick närmare två timmars vila mitt på dagen.

Eftermiddagen spenderades på "vår" lilla plätt här utanför där vi har ställt trädgårdsmöbler. Vi plockade vinbär som det ska kokas saft på. Lija älskar att pyssla och plocka och var riktigt koncentrerad en lång stund.
Möblerna är förresten efter min gammelmormor som är 97 år gammal. De är precis sådana som vi letat efter och i bra skick. Vita, smidiga och klassiska och extra kul att de är cirka 50(!!) år gamla.

Imorgon bär det förmodligen av till Formex för min och Wills del. Lija blir hemma med pappa och får kvalitetstid med honom.



Lija på öppna igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0