Här händer det inte mkt.. eller jo det gör de ju;)



Sjuk Lija häromdagen med sin favvoBarba.

Ja nu vågar jag nog nästan, bara nästan, säga att Lija är på bättringsvägen. Hostar fortfarande om nätterna så att hon kräks men i det stora hela så verkar hon snart vara frisk. Vi blev inte så mycket klokare efter besöket på akuten men vi blev iallafall säkra på att hon inte var dödssjuk.

Jag har fått flera kommentarer, som jag har valt att inte publicera, om varför vi åkte till akuten pga en förkylning. Svaret är att Lija hade haft febertoppar i två veckor som låg över 40 grader. De kom på eftermiddagen och höll i sig hela kvällen, hon åt dåligt och var ganska allmänpåverkad. Här där vi bor och i närmaste stad, som är Enköping, kunde de inte ge mig en tid de närmaste dagarna och då var akuten ett faktum.

Jag undrar om inte det är det bästa i första hand ändå. Man får en ordentlig utredning och mycket proffsig hjälp, väntan såklart men väl värt de.

Lija fick en diffus diagnos men ändå klar. Hon har haft en virusinfektion och det som hände när den la sig var att kroppen reagerade på infektionen. Så därav av febertoppar och möjligen en annalkande lunginflammation. Hon är fortfarande inte bra utan har en extrem rethosta och hade senast idag en febertopp igen. Men det går åt rätt håll.

N däremot var till läkaren idag och han konstaterade en lunginflammation så än är det inte slut på eländet. Hoppas att vi har fått vår ranson nu och får vara friska länge.

Jag fick ju ryggskott mitt på barnakuten också. När jag satt med Lija i knäet och de tog blodprover. Ryggen bara låste sig och jag satt där jag satt som en fällkniv. Fy vad hemskt det var. Jag kunde inte sätta mig upp och Lija satt i mitt knä och grät och Will i N:s och grät bara för att Lija var ledsen. Men det gick bra, det var bara att komma upp på benen och sätta sig i rörelse. Det enda som hjälpte var att gå, gå och gå. Läkaren sa de åt mig med att det sämsta man kan göra är att vara stillasittande. Han sa också att ofta kommer just ryggskott när man är som mest mottaglig -  alltså ganska slutkörd och förkyld...

Men attans vilket team vi är vår lilla familj och för att inte tala om jag och N! Vi har inte Lija på dagis och vi har ingen utomstående som hjälper eller avlastar oss, vi kämpar på fast vi båda är sjuka och skulle behöva ligga till sängs. Vi är en bra kombo jag och min man och vi kämpar åt samma håll och för våra barn.

Har en massa annat roligt på g mitt i allt elände. Har fått proffsig hjälp och feedback att regga en alldeles egen domän så snart händer det grejer vill jag lova. Så snart vi blir friska iallafall...



Socialt spel på hög nivå. Will får smakportioner men är mest intresserad av Lijas mat.



Ja det kanske inte ser så ut men smakportionerna går över förväntan. Efter en veckas spottande så gapar Will och sväljer moroten som serverades idag glatt.



Nu delar även Will lekrummet med Lija eftersom att bokstäverna kom idag.

Kommentarer
Postat av: Annika

Ja ni är duktiga som kämpar på! Jobbigt när man inte har nån som kan hjälpa :( Krya på er allihopa nu! Stor kram till er från oss :)

2010-08-27 @ 11:04:21
URL: http://mrsbelestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0