Lite kan göra underverk



En jobbig natt
glöms fort när man kommer upp och möts utav detta. Ja det gäller verkligen att hjälpas åt, uppskatta varann och uppmuntra varann mitt i detta småbarnsland. Jag säger inte att det är lätt men som sagt - lite gör mycket.

Som till exempel att N( han tror säkert inte ens att jag förstår vilken stor grej det är för honom på morgonen) men hur som helst, han har bråttom iväg till tåget men han fixar ändå en flarra nenne (välling) till Lija och kommer upp med. Han byter hennes blöja och fixar så att vi ska kunna sova en liten stund till. För mig, och barnen , är det grymt.

Det lilla gör underverk för hur vår dag kommer att bli. Vi slipper kasta oss upp ur sängen när Will fortfarande sover och är trött för att Lija är hungrig och behöver byta.

Som sagt, det gäller att uppskatta det lilla och njuta av stunden och det gör jag när jag med gott samvete kan ligga och snusa Lija i håret när hon är nybytt och dricker nenne och har en sovande Will på den andra armen.
Det är livskvalitè för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0