Lugn lördag



En lung lördag är till ända, N behöver vila och Lija är ännu inte helt hundra. Hon hostar fortfarande enormt om nätterna och behöver komma upp emellanåt så det försvinner och för att dricka.

Febern har iallafall inte synts till på flera dagar tack och lov.

Jag har inte legat på latsidan idag direkt. Jag har rensat och inventerat barnens garderober inför hösten/vintern. Jag har lagt ut till försäljning, slängt och sparat. Vissa saker har jag inte hjärta att göra mig av med, det är för mycket minnen. Samtidigt så har vi inte plats till att spara flera lådor om året med kläder. Nej, det är bättre att göra sig av med det medans man får betalt för grejerna.

Will verkar vara den som är mest piggelin, han har haft lite hosta men inte värre än så. Smakportionerna flyter på bra och nu är morot och potatis avklarade. Jag började ju med gröt men det var samma sak för honom som för Lija - bara kväljningar och obehag. Tror att det har att göra med konsistensen. Lija kan fortfarande inte med sådana konsistenser.
Till veckan ska vi prova på något nytt och snart tänkte jag börja med lite välling om kvällarna för att få honom mer mätt inför natten och förhoppningsvis snart kunna sova hela nätter. Det skulle inte skada...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0