Alla Hjärtans Dag



Alla hjärtans har firats med dom finaste i mitt liv såklart. Supermysig dag som började ute i snön i det fina vädret. Jag är väl inte allt för smidig utomhus just nu men idag var det strålande sol så det gick ju inte att sitta inne hela dagen.
Lija hjälpte pappa att mata fåglarna, det är väldigt spännande. Sedan tog vi pulkan till en liten pulkabacke här i närheten. Där finns även gungor och det älskar hon.

Efter en förmiddag utomhus var det mysigt att komma in. N gräddade våfflor till oss, passande lunch på alla hjärtans dag.

Igår var vi hos Lijas gammelfarmor och fikade och tittade på reprisen av OS invigningen. Jag gillar sport så jag tycker att det är väldigt trist att tidsskillnaden är så pass stor. Men hockeyn är det ett par matcher jag inte tänker missa, vilken tid det än är...

Fredagen innebar besök hos barnmorskan. Lija tyckte inte alls det var särskilt kul som jag misstänkte tidigare. Hon trodde väl det var dags för sprutor eller provtagning lillgumman.

Lillebror verkar må prima, hjärtljuden har sjunkit till 130 slag vilket hon förklarade är helt normalt och det tyder bara på att förlossningen närmar sig.
När hon skulle kolla så att han fortfarande ligger med huvudet neråt så utbrast hon OJ. Jag trodde direkt att nu har han vänt på sig men nej då hon blev bara förvånad för han ligger tydligen väldigt långt ner. Detta kommer väl gå med raketfart när det väl sätter igång...

Han är ännu inte helt fixerad men ruckbar, kanske fixerar han sig till nästa besök, kanske inte. Som omföderska så är det inte säkert att han gör det.
Nu har jag endast två inbokade besök kvar varav det sista är den 11/3, beräknad till den 15/3 så det hoppas vi slippa gå på!

Magen har ökat med en centimeter, inte så mycket men det beror på att han ligger så pass långt ner. Jag har lagt på mig tio kilo vilket känns väldigt rimligt. Kanske stannar jag på 12-13 kg denna graviditet.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0