Familjemysdag





Nej det blev inga semlor bakade idag, vi kom överens om att köpta är godare för det är dom verkligen. Däremot bjöds det på småsemlor till båda små och stora på öppna förskolan. N tog pappadag idag och var hemma och avlastade mig. Välbehövligt plus att vi fick massa bra saker uträttade.

Lija tycker det är märkligt med min stora mage nu. Hon pekar ofta på den, klappar den och idag frågade vi om hon kunde pussa bebisen och då pussade hon magen. Åh vad sött det var.

Jag tvättade alla bebiskläder igår och hon tyckte det var så roligt med alla pyttesmå kläder. Hon sprang runt med en liten minimössa, försökte sätta den på sitt huvud och tokskrattade när det inte gick. Berättade gång på gång för oss att det är bebisens mössa.

Nytt uttryck är att hon säger jobba jobba, pappa jobba. Så fort vi ska gå utanför dörren så drar hon den ramsan med att jobba.
I måndags när vi hade ätit frukost och gjort alla vanliga morgonrutiner så började hon göra rörelserna till nyckelpigesången (som vi alltid sjunger på öppna föskolan ), gick och hämtade både mina skor och sina och tyckte nog att vi skulle gå dit.
Tyvärr är det ju stängt på måndagar men idag gjorde hon samma procedur och sken upp som en sol och ropade Jaaaa när jag sa att vi skulle gå dit. Tänk vad viktigt och vad bra de mår utav rutiner. Känslan av att vara delaktig och att förstå vad som ska hända. Underbart att se!

Kommentarer
Postat av: Annika

Men Emma, det kan du inte mena! Köpta är ju inge goda alls i jämförelse med hembakta! Tur smaken är som baken ;)

2010-02-17 @ 10:36:49
URL: http://mrsbelestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0