Happy Friday



Lija leker med Hedda på öppna förskolan.


Lovely
med fredag och helg! Vi har haft en soft hemmadag, plockat, bäddat rent och tvättat. Varvat med bus och lek. Nu vilar hjärtat och jag passar på att fixa med lite sådant som inte går att göra när hon och är med. Till exempel pappersarbete, det blir en salig röra om hon ska ha ett finger med i spelet.

På eftermiddagen ska jag till barnmorskan på rutinkoll och lyssna på lilla hjärtat. Det är alltid lika mysigt, fast Lija tycker inte alls att det är lika kul. Hon gillar inte när dom ska känna på min mage och mäta och fixa. Sedan är det nog miljön också samt att de har samma kläder som de som har gett henne sprutor. Hon kommer ihåg minsann.

Jag har ett plåster nu på fingret för jag råkade skära mig igår och det gillar hon inte alls. Hon kommer väl ihåg sina EMLA plåster och associerar det med hennes provtagning.

Igår när vi satt vid matbordet så utbrast hon helt plötsligt ketchup! Haha vad vi skrattade. Hon bubblar för fullt hela dagarna, en del kan man tyda och en del inte. Men hon gör sig helt klart förstådd och språket verkar
komma mer och mer.

Kommentarer
Postat av: emma - mamma till meja

Måste fråga, visst hade Lija en Didrikson jacka i höstas? Var ni nöjda med den och vilken storlek hade hon?



Hoppas ni haft en härlig alla hjärtans dag!

2010-02-14 @ 17:24:01
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: emma-mamma till meja

Tack :) Ja jag tror det. Har en POP skaljacka, men den är ju så stel(??) Inte alls mysig...

2010-02-14 @ 18:40:34
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0