Skruttig Skrutt & Välkommen vecka 36 ( 35+0)





Skrutt
har varit allt annat än pigg idag. Natten var hemsk då hon bara sov korta stunder åt gången. Jag tror knappt att jag sov mer än en halvtimme i stöten. Jag vet inte riktigt vad det var som inte var bra men jag gissar på magen eller eventuell tandsprickning.

Hon var så ynklig och väldigt mammig och gosig. Hon sov på mig större delen av natten samtidigt som hon höll N:s hand och sa mamma, mamma gång på gång även halvt i sömnen. Nog för att hon är en mammagris men riktigt så här brukar det inte vara.

Ni kan ju tänka er hur bra jag låg med min stora mage, henne på mig så jag inte kunde vända och vrida på mig och så lite halsbränna och förvärkar på det...

Hon är dessutom lite snorig och rosslig och hon har varit ganska låg hela dagen idag. Vi har tagit igen förlorad nattsömn idag och mest kramats. Det känns viktigt att inte jag ligger back med för mycket sömn inför den kommande förlossningen.

Jag vill inte vara lika slut när den startar som jag var då Lija kom. Jag kanske ska säga att jag hade förvärkar i ett par veckor innan Lija kom som gjorde att jag i stort sätt inte sov något alls tiden precis innan.
Jag fick sovdos på förlossningen dygnet innan men den blev jag dålig av så det blev så att förlossningen sattes igång utan att jag sovit på två dygn. Rekommenderas inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0