Provtagningsdag





Lija i pappas knä i väntan på att lämna blodprover idag.

Idag var det då dags för lillskrutt att lämna blodprover. En timme innan satte vi på EMLA plåster hemma på båda armarna. Det var inte alls särskilt populärt så pappa fick också plåster i armvecken i pedagogiskt syfte.
Väl på plats så blev det som väntat en massa skrik och hon tyckte såklart inte alls att det var roligt. Vad hemsk man känner sig som förälder fast man gör det för att hon ska må bra. Men det går ju inte att få henne att förstå helt.

Det värsta var nog att ta bort bedövningsplåstrena som satt hårt som bara den plus att det var främmande människor i en främmande miljö som häll fast hennes små armar. Själva sänkan kände hon ingenting av och när de stack henne så slutade hon skrika och tittade nyfiket istället. SÅ EMLA gjorde verkligen sitt jobb.

Pluttan, nu är det gjort iallafall och någon gång nästa vecka får vi provsvaren på om hon är glutenallergiker eller inte.

Efteråt gick vi till öppna förskolan lagom till sångstunden och då blev hon genast på toppenhumör. Extra kul när pappa var med och hon var lite "kaxigare" än vanligt och visade runt honom bland leksakerna.

Lija och jag tog en mysig långvila på eftermiddagen och jag känner mig lite utvilad faktiskt. Fast nu är magen bra stor och oftast i vägen. Att böja mig ner har i stort sett blivit en omöjlighet då magen hamnar i kläm och det gör ont. Snart så har vi Lillebror utanför magen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0