Skruttstatus okej!



Vi njuter helgledigheten för fullt och myser inomhus i snöstormen. Det här vädret ger man sig inte direkt ut i om man absolut inte måste. Tänk om Lillebror skulle bestämma sig för att anlända till exempel inatt...

Lija mår strålande trots att vi ännu inte får byta ut hennes kost mot glutenfri. Hon ska fortsätta äta samma mat som innan fram till dess att alla prover är klara. Det är det jobbigaste utav allt tycker jag. Jag vill ju bara byta ut allt så fort det bara går. Det enda vi får göra är att byta ett par mål fullkornsvälling till majsvälling så det har jag bland annat gjort med hennes nattmål. Den mår hon prima av och får inget magknip.
I övrigt håller vi magen i schack med hjälp av Laktulosen som fungerar bra.

Hon har själv börjat rata en del glutenprodukter såsom bröd och pasta. Hon har förmodligen upptäckt att hon inte mår bra av det och väljer därför bort det. Så just nu är hon en riktig köttätare.

Men jag tänker inte sitta och vänta på någon remiss i evigheter utan på måndag ringer jag direkt och skyndar på processen. Varför ska jag tillåta att hon mår dåligt längre än nödvändigt. Nej det blir det inget av med, det här ska ske fort.

Nu kollar vi hockey, men så fort matchen är över så blir det ett hett bad för mig, det enda som hjälper mot förvärkarna inför natten. Varför ska de alltid envisas med att komma på nätterna så man inte får sova?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0