Lördag med Melodifestival





Lija hittade någon pinne imorse som hon har roat sig med på förmiddagen.

Full fräs här hemma sedan halv nio imorse ungefär då Lija vaknade. Vi har inte gjort så mycket mer än att leta syskonvagn och det blir nog vårt förstahandsval till slut, en Urban Jungle.
Nu var det bara färgvalet kvar, en kolsvart eller en sandfärgad? Svart är alltid snyggt och praktiskt men den är väldigt fräsch i sand och sand går ihop med det mesta. Får nog fundera ett par dagar till på det där, vi kommer ju trots allt att ha den några år.
Ytterligare ett plus med UJ är att andrahandsvärdet är riktigt bra på dom.

Lija vilar efter en i hennes tycke mycket god lunch. Stuvade makaroner är grejen just nu, hon är tokig i det. Till dom fick hon ganska smakrik bratwurst med hög kötthalt och det var succè. Till efterrätt var det en annan av hennes favoriter för tillfället, blodapelsin.

För att göra en lång historia kort så verkar hennes matstrejk ha börjat ge med sig. Ett tag livnärde hon sig endast på välling och tappade lite i vikt. Efter usel hjälp av BVC, utan att dom tog mig på allvar eftersom hon hela tiden legat över både på sin kurva och medelkurvan, så gick jag på min egen känsla.
Jag köpte Laktulos på Apotket och sedan jag började ge henne det varje morgon så mår magen prima och hon började äta som en häst ganska omgående.
Det var verkligen en sten som lättade från mitt hjärta, ett stressmoment mindre och en glad och nöjd bebis.

Nej BVC är verkligen stenålders ibland och alldeles för inkörda på sina kurvor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0