Välkommen vecka 34 - 40 dagar kvar!



Lija ser full i bus ut när hon kikar på Idas handväska i lördags.

Jag vet inte hur det kan komma sig att det är vecka 34 men bara 40 dagar kvar men jag går efter min babyticker så det borde ju stämma.

Var på rutinkoll hos barnmorskan i fredags, magen har som sagt sjunkit rejält och Lillebror har nu gått från rörlig till ruckbar. Det känns skönt att han redan ligger på plats där han ska. Chansen nu att han ska flytta på sig är minimal.
Jag känner mer och mer att det här nog är en STOR bebis. Han känns så stor på något vis när han rör sig. Lija vägde 4090 gram och var 53 cm lång när hon föddes så hon var inte direkt liten. Tror ni att Lillebror klår hennes mått?

För övrigt så hade mitt järnvärde sjunkit rejält sedan vi kollade det för fyra veckor sedan. Då låg det på utmärkta 130 någonting och nu hade det rasat ner till 118. Gränsvärdet är 120 så nu var det dags att börja knapra Niferex. Det förklarar mitt enorma sömnbehov den senaste tiden...
Det fick jag göra med Lija med ungefär vid samma tidpunkt i graviditeten.
Det är inte så konstigt med tanke på hur mycket extra blod som pumpas runt i kroppen, närmare 1,5 liter extra. Så nu räcker det inte längre med proteinrik kost och dubbel vitamindos varje dag. Men det klarade jag mig länge på.

Magmåttet hade "bara" ökat med en centimeter, från 30 till 31. Detta på grund av att han sjunkit ännu längre ner. Hjärtljuden låg som vanligt på 140, jämna och regelbundna.
Snart är Lillebror äntligen här hos oss!

Natten till idag var inte rolig för lilla Lija. Hon var vaken till och från hela natten, jag fick bädda rent ett par gånger och duscha henne bland annat. Klockan sju imorse lyckades vi somna om gott efter massa trassel och sov iallafall till tio. Så nu blir det tidigt (klockan 23?!) sänggående för min del så jag orkar en eventuell stöknatt till.
Hela dagen idag har hon iallafall varit på ett strålande humör och mått toppen.



Lija hittade en polare att busa med På IKEA i lördags.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0