Bus bus bus



Lördagsbus med pappa - det bästa som finns!

Jag har haft en välbehövlig bloggpaus ett par dagar. Jag har varit så trött, inte sömnig utan trött i kroppen, så jag har tagit tillvara på varenda minuts vila jag har kommit åt. Jag vill också passa på att maxa mystiden jag har ensam med Lija nu innan Lillebror anländer. Vi har vilat och gosat tillsammans i sängen flera timmar på eftermiddagen. Kärlek mår man bra av!

Jag känner att kroppen förbereder sig både fysiskt och mentalt inför förlossningen nu. Jag har otroligt svårt att sova om nätterna trots att jag kan vara enormt trött. Jag ligger mest och tänker på det kommande livet när vi ska bli fyra i familjen och vad det innebär. Jag tänker på förlossningen men mest tänker jag på Lija. Just nu kan jag inte förstå att man kommer att älska någon lika mycket som Lija, men jag vet att man gör det, men ja, tankarna sticker iväg åt alla möjliga håll.

Dessutom är Lillebror ett riktigt litet nattspöke i magen, precis som Lija var, så han sparkar och bökar fram till fyra fem om morgonen. Jag hoppas inte den dygnsrytmen håller i sig utanför magen...

Härligt med helg, vi har bakat och lagat massa god mat och bara varit hela dagen. Jag började dagen med att städa bort julen till Lijas förtret. Hon älskar adventsstjärnorna och julgranen. Hon har lärt sig säga stjärna också, så mycket gillar hon dom. Så när vi tog ut granen och packade ner stjärnorna vinkade hon hejdå till dom sötnosen.

Igår hade vi gravidamammamaffian med barn på besök. Iallafall 75% av den, Maritha har ju börjat jobba igen. Erika och Othilia, Camilla och Wincent var här och fikade, käkade lunch och busade med oss. Mysigt som vanligt!

Nu ska jag lägga mig i sängen och plöja en bok. Mitt läsande går i perioder och just nu har jag en sådan. Hoppas jag kan somna innan klockan två tre för en gångs skull.



Fröken har fått långa armar och får tag i det mesta. Man kan inte längre ha grejer stå på diskbänken utan att skjuta in dom en bit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0