Nyårshelgen



Nyårstjejer som spanar på något spännande på tv. Man ser vissa likheter kusinerna emellan eller vad tycker ni?

Vi har haft en supermysig nyårshelg. God mat, mysigt sällskap, massa bus, stim och stoj. Lija och Janina har kul som bara den tillsammans trots att det skiljer tre år emellan dom. Janina involverar Lija i sina lekar och sysselsätter henne hela tiden. Lija springer efter storkusinen hela tiden och ska kika vad hon grejar med. Men hon blir sur när hon inte får ha sina grejer ifred och emellanåt vill hon sitta ifred och då ryter hon i som bara den till Janina. Söta tillsammans hur som helst!

Janina är väldigt lätt att ha och göra med, som hon alltid har varit. Hon gör som man säger, inga problem att natta eller någonting sådant. Hon hänger mest på och tycker det mesta är roligt och spännande. Ikväll nattade N Janina och jag Lija. N fick nog ha det mysigast och läsa saga.

Nyårsdagen var inte lika rolig för mig som låg hela dagen. Jag hade smärtsamma, regelbundna förvärkar var femtonde minut hela dagen. Även vid vila och till slut så ringde jag förlossningen på Akademiska då de inte gav sig utan fortsatte komma kontinuerligt.

Jag visste ju redan vad deras svar skulle bli, att de ville att jag skulle komma in, på grund av att de var smärtsamma, regelbundna samt att de kommer vid vila.
Stod verkligen i valet och kvalet hur vi skulle göra. Jag blev inte av med dom trots värktabletter och vila. Ett tag trodde jag verkligen att det var dags, att Lillebror tänkte komma två månader för tidigt.

Resonerade fram och tillbaka och beslutade att ge det natten eftersom att inget vatten har gått och att jag inte kände något tryck neråt. Lillebror sprattlade på som vanligt i magen också så jag var inte orolig för det.
Natten var ganska jobbig sedan, men inte värre och imorse var det som vanligt igen. Lite molande värk bara men inte som dagen innan.

Så jag behövde nog bara ta det lugnt och absolut inte göra någonting. Men jag gissar att jag kommer få dras med detta till och från nu de kommande två månaderna.



Paketöppning, Janina hjälper till med Lijas. Lija börjar leka med telefonen hon fick med en gång och struntade i vad Janina pysslade med.



Jolene, Janinas lillasyster som är nio månader drygt var med när de lämnade Janina hos oss.



Barnkatten Mojjen ska såklart vara med hela tiden.







Energipåfyllning.



Tar igen sig lite mitt i leken.



Mysigt med sällskap vid sitt bord.



Pusslar med pusslet Lija fick i julklapp av Janina.



Vissa var vakna vid tolvslaget...



Andra sysselsatte sig med annat...







Mojjen var med även detta Nyår och kollade in raketerna klockan tolv genom köksfönstret.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0