Jag hinner inte med...





Lija hittade två tjejer som hon fattade tycke för och satt och flinade åt och såg snäll ut. Jag tror att det var för att de var så lugna till sättet och snälla.

Vart tar dagarna vägen? Det bara svischar till så är det helg igen, inte mig emot men ändå. Veckan har spenderats på öppna förskolan om förmiddagarna. Sedan har vi gått hem och ätit lunch tillsammans och efter det vilat och gosat ett par timmar i sängen. Mys på hög nivå med min lilla kelgris.

Imorse när vi skulle gå till förskolan så hade de inte hunnit ploga vägarna. Det var inte helt lätt att skuffa vagn i två decimeter snömodd direkt. Det slutade med att jag drog vagnen baklänges och det var inte skönt för mina fogar direkt.

Lillebror verkar må bra, magen har sjunkit ner rejält och det har blivit mycket lättare att andas. Skönt!foglossningen Jag undrar om inte kom i samband med att han sjönk längre ner i bäckenet? Det låter inte helt orimligt.
Hursom så ligger han nu i startgroparna vår lilla kille. Imorgon är det dags för rutinkoll hos barnmorskan, alltid lika spännande.

Lija har blivit så artig förresten, hon säger tack tack så fort hon får något hon ber om. Så säger hon skönt också till exempel när hon badar. Det är verkligen häftigt med språket, hon uttalar orden med någon slags dialekt också.

Det godaste hon vet just nu är nog Gojibär. Farmor har sådana inne på sitt kontor i affären och så fort Lija kommer dit så dirigerar hon in oss dit och så ska hon mumsa bär. Det är iallafall nyttigt...

Nu ska jag lägga mig i badet och mjuka upp min trötta kropp och sedan blir det sängen med en bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0