Jodå vi lever...



... jag har bara helt enkelt haft fullt upp och varit alldeles för trött på kvällarna för att orka sitta vid datorn. Jag passar också på att fixa en massa smått och gott här hemma när N kommer och man har händerna fria. Jag vill ha ordning och reda i varenda litet hörn innan Lillebror kommer. Dessutom så myser jag så mycket jag bara hinner med Lija.

Idag blev mitt barnmorskebesök inställt så Lija och jag tog en liten tripp in till stan. Urplockad rea precis överallt gjorde att min plånbok kom lindrigt undan. Lite babykläder till Lillebror fick följa med hem som jag visar imorgon för nu ska jag sova. Är helt slut, så detta var nog sista turen till stan själv innan förlossningen tror jag.

Imorgon ska Lija få sin andra och sista dos av svinisvaccinet plus att dom ska kolla på hennes navel som beter sig lite märkligt emellanåt. Den pluppar ut ibland så bäst att kolla upp det.

Bilder ifrån helgen och Lijas favoritsysselsättning - åka pulka. Hon blir helt galen när hon får syn på den och sitter där helt nöjd sedan.

Nu kommer det nya ord hela tiden emellanåt, igår ropade hon "bajsa" rätt vad det var och visst var det precis det hon hade gjort. Andra nya ord som kommer emellanåt är äta, mat, häst, kisse, hejdå, titta (hela dagarna), ja, nej, mamma, pappa, hej, tutte, stjärna med mera med mera. Det poppar upp nya var och varannan dag. Det är så häftigt!

Nej sängen var det...







Satt fint bredvid mig på tåget i hela 40 minuter idag. Hon var så nöjd och tyckte det var kul att sitta och spana på folk och ut igenom fönstret.



Så fort vi klev av tåget så somnade hon bums i sin sköna åkpåse. Jag är så nöjd med den, bästa köpet på länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0