Lillördag



Dagens Lija på öppna förskolan i förmiddags.

En lite halvskruttig natt som iallafall resulterade i sovmorgon till halv nio. Vi gjorde oss iordning direkt och gav oss iväg till öppna förskolan och sångstunden. Jag måste bara säga att jag är så nöjd med åkpåsen ifrån 7A.M som vi köpte till Lija. Jag behöver inte bylsa på henne en massa kläder utan det räcker med mössa, jacka och vantar och så ner i dunbädden. Perfekt när man har lite småbråttom på morgonen och vill undvika konflikter.

Efter lek och bus gick vi hem och åt lunch och Lija var så trött så hon la sig på golvet här hemma. Sedan gick hon runt och sa hejdå till alla leksaker, julstjärnorna i fönstrena, sin Maileggris i docksängen och klättrade upp i sängen och la sig.
Vi har det som rutin på kvällen att vinka till alla grejer och säga godnatt så det var hennes sätt att visa mamma nu vill jag sova.
Jag bäddade ner mig jag med och så vaknade vi tre timmar senare. Vi behövde tydligen vila båda två. Trots långvilan så somnade hon gott nu på kvällen ändå.

Hon är så söt för när vi kommer utanför dörren på morgonen i kylan så säger hon Brrrr och skrattar. Tycker tydligen att det är lite småkyligt ute.

Nu återstår lite plock och fix här hemma för mig innan jag ska försöka lägga mig i tid för en gångs skull.





Lijas kompis Wincent bjuder på vatten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0