....och så var det bara 60 dagar kvar - ooops!



Lijas "nya" min, ser lite arg ut fast hon inte är det.

Den nya minen har hon nog lärt sig av oss för i helgen gjorde hon sitt första hyss. Hon hittade en liten tapetbit som stack ut på vår fina fotovägg/fondvägg i hallen. När N gick för att titta vad hon pysslade med så satt hon på sitt tåg och rev ner tapet. Rackarunge! SÅ det var bara att ta fram tapetlimmet och försöka pussla med remsorna. Så därav minen misstänker jag.

Ja och idag är det bara 60 dagar kvar. Att det sedan kan bli 14 dagar plus eller minus på det bryr jag mig inte i nu för nu har nedräkningen börjat.
Jag älskar och stormtrivs med att vara gravid men nu ska det faktiskt bli skönt att vara Emma utan magen för ett tag. Jag blev ju dessutom gravid med Lillebror medans Lija fortfarande helammade så det blev ingen paus för kroppen där emellan. Vi längtar ju så enormt också så nu får dagarna gärna gå fort.

Jag njuter verkligen varenda sekund med Lija nu. Snart är det inte bara hon och jag längre om dagarna så det gäller att passa på. Idag har vi kramats hela dagen tror jag. Hon älskar att ligga i sängen och gosa och leka med alla gosedjuren, underbart.

Öppna förskolan startade idag igen efter juluppehållet. En efterlängtad start med en lika efterlängtad sångstund. Visst kände hon igen sig också, sken upp som en sol när hon kom dit för att sedan sitta i mitt knä lite avvaktande ett bra tag innan hon blev varm i kläderna och gav sig iväg på egna upptåg.

Jag hittade en sjunde tand nertill i munnen idag när jag fick tillfälle att rota runt lite. Förklarar en del nattspökande och svårigheter med att tugga maten den senaste tiden. Jag tror att det är en "tjocktand" dessutom och de brukar väl vara lite mer besvärliga?



Kommentarer
Postat av: Anonym

hoppas du får en riktigt trevlig kväll! =) kramar

2010-01-13 @ 20:06:51
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: Anette

Åh vilken buse! Fast så gullig min :)

2010-01-14 @ 21:09:19
URL: http://nettansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0