Välkommen vecka 31!



Här skulle det egentligen ha varit en magbild men min fotograf har lagt sig då det får bli en i morgon istället.

Idag går jag in i vecka 31. Drygt två månader kvar nu bara. Var på rutinkontroll hos barnmorskan i förmiddags och allt såg toppen ut. Magmåttet följer exakt på kurvan och mäter 30 cm, samma som med Lija så jag är varken större eller mindre denna graviditet. Lillebror verkar ha det bra i magen och hjärtfrekvensen är låg( lägre än Lija ) och slår rytmiskt och fint.
Blodtryck och järnvärde är perfekt så jag slipper fortfarande järntabletterna - yes!

Jag har dessutom varit säker på att han har bökat sig tillrätta med huvudet neråt. Man känner liksom igen rörelserna andra gången. Jag bad henne kolla det när hon mätte magen och då sa hon nej men de är ingen idè för det är nog lite tidigt. Ja men jag har känt att han har gjort det sa jag då. Ja vi ska se då sa hon och började känna efter. Jo baske mig du har rätt sa hon, han har lagt sig långt ner med huvudet neråt redan.
Jo, så visst hade jag känt rätt.
Lija var också "startklar" tidigt och fixerade sig långt i förväg.
Visst han kan fortfarande vända på sig men som hon sa så ligger han förmodligen kvar så nu tills det är dags. Så förhoppningsvis slipper man eventuella vändningsförsök.

På eftermiddagen var jag även hos läkaren på grund av mina förvärkar. Allt såg bra ut och värkarna har inte satt igång någonting tack och lov. Men om de fortsätter vara smärtsamma så ska jag vara uppmärksam och kontakta förlossningen. I övrigt så är det vila som gäller, inte gå och lyfta tungt - ja helt enkelt inte göra sådant som jag vet startar värkarna och sammandragningarna.

För övrigt mår jag toppen och vi längtar enormt efter hans ankomst. Visst har man mycket i huvudet och jag försöker att undvika att jaga upp mig över saker och ting, allt löser sig. Det är mycket jag vill fixa och dona med men man får lyssna på kroppen helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0